Livet efter lurningen

Den fortsatta berättelsen: Hur vi går vidare efter Telialurningen. (Länk nedan om du missat det luriga).

Jodå, om detta ligger ute på webben nu så har vi förmodligen ett uppkopplat liv precis som det var tänkt. Sist jag kände efter var vi väldigt nöjda med den delen.

1. FÖRDELAR med vår nya leverantör av nät, tv och telefoni:
Bättre tv-bild.
Att vi kan starta om och göra paus i många program och då även spola förbi reklamen.
Bra playtjänst, användbar även i dator och mobiler.
Kortare e-postadresser.

Alla fniss när deras stackars kundtjänstmedarbetare lovade och tog tillbaka hej vilt, när ingen av dem höll ordning på vad de andra skrivit.

2. NACKDELAR: att deras försäljare, kundtjänst och handlingar lovade oss ett teknikerbesök vid installationen men bröt avtalet. Det jobbet fick vi göra själva.

All förundran när deras stackars kundtjänstmedarbetare lovade och tog tillbaka hej vilt, när ingen av dem höll ordning på vad de andra skrivit.

Att vi inte litar på Telias försäljare mer.

***

Just nu fungerar det. Vi fick bli våra egna tekniker. Tillsammans är vi starka, grejorna var lättinstallerade (det trodde vi) och det visade sig enkelt att gå via Time Capsulen. Det trodde vi däremot inte.

Vi ringde aldrig den där teknikern per lur som lurbolaget erbjöd oss. Vi var trötta på firman ifråga. Inte har jag skrivit till Konsumentverket heller.

Trivs.

Länk: Svar från Telia: ”Vi kan som sagt inte ringa”

Hem | Om mig | Skriva & prata | Politik | Löpa | Viktor Root
Inlägg nr 1 869. (c) Sven-Ove Svensson (men dela gärna)